To co się wydarza jest właściwe i powinno uzyskać wsparcie. Określone zdarzenie wygląda na złe lub na niekorzystne* tylko wówczas, gdy nie rozumiemy dostatecznie kontekstu danego zjawiska czy zdarzenia.(Joe Goodbread w Dreambody Toolkit)

*wyjatkiem sa naduzycia!

Nie da się wieść przyjemnego życia jeśli nie żyje się mądrze, dobrze i sprawiedliwie i nie da się żyć mądrze i dobrze i sprawiedliwie, nie żyjąc przyjemnie. (Epikur)

czwartek, 4 lipca 2013

!

Jeżeli ludzie pozwolą rządowi decydować, jakie jedzenie spożywać i które leki przyjmować *, ich ciała będą wkrótce w tak opłakanym stanie jak dusze tych którzy żyją w tyranii.
 
 
 Thomas Jefferson - Prezydent USA


* dodalabym do tego, jakie terapie psychologiczne stosowac, a najbardziej modna i politycznie poprawna jest terapia behawioralna. Warto zapoznac sie jak terapie behawioralne (oparte na behawioryzmie) widza ogolnie czlowieka. Mnie juz jednak przestalo dziwic, ilu ludzi uwaza sie za roboty i chca byc jeszcze lepszymi robotami.


[…] chodziłem do różnych szkół i nie pamiętam, aby kiedykolwiek zapytano mnie, jakie są moje potrzeby. Moja edukacja nie skupiała się na tym, aby pomóc mi być bardziej żywym, mieć lepszy kontakt ze sobą samym i z innymi. Polegała ona na nagradzaniu mnie za prawidłowe odpowiedzi, tak jak zostały one zdefiniowane przez władze.
 
/Marshall B. Rosenberg, To, co powiesz może zmienić świat. O języku pokoju
w świecie konfliktów /

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz